Mak mertua cakap saya tak subur



Perkara yang paling terluka bagi wanita yang sudah lama berkahwin apabila mak mertua tuduh kita tak subur. Memang tersentap tahap maksima la kalau terkena.

Bonda memang tak pernah terkena dengan mak mertua tapi mulut-mulut orang kampung tu memang selalu sangat sampai malas sangat nak pergi kenduri kendara sebab malas nak dengar kata-kata negatif ni.

Tips yang bonda nak kongsikan apabila anda di dalam situasi di atas :

  1. Tenang
Sila bertenang jika anda dituduh tidak subur. Kata-kata negatif akan meransang        
hormon stress dan seterusnya mengakibatkan jadual kesuburan anda semakin terganggu.

     2.  Usaha

Cari penyelesaian. Bonda cuba Set Kesuburan Shaklee. Memang berbaloi dengan harga yang sangat murah. Objektifnya adalah untuk topup semula vitamin yang kurang dalam badan.

    3.  Konsisten

Jika belum berhasil kekal konsisten kerana kerja memperbaiki sistem badan sedang berlangsung. Keberkesanan supplement tidak sama setiap orang.

    4. Doa

Doa senjata orang mukmin. Perkemaskan hajat kita di dalam doa. Kalau boleh cuba untuk bangun tahajjud dan solat dhuha. Moga dimurahkan rezeki dan dilembutkan hati  mereka di sekeliling kita supaya turut mendoakan kita.

    5.  Tawakal

Setiap usaha mesti disertai dengan tawakal. Yakin dengan Allah adalah kunci setiap usaha. Jangan ragu-ragu dengan janji-Nya.

InsyaAllah..bagi sesiapa yang nak cuba tips ini mudah mudahan dipermudahkan usaha ya. Cuba berbincang dengan mak mertua dengan cara baik. Berjumpalah dengan yang pakar untuk mengetahui status kesuburan agar mudah diubati.

Boleh borak- borak dengan Bonda cara pemakanan set kesuburan sebagai vitamin tambahan. Tak salah mencuba kan? Biar bonda kongsikan rahsia kesuburan untuk manfaat bersama.


Whatsup bonda : 017-6224149



2 comments:

  1. Satu lagi tips...always thinks positive . Aura thinks positive ni mmg sgt berkesan pada kehidupan seharian. Boleh elak moody dan stress. Ceria jer memanjang..yang lg best ape2 kata negative semua xmasuk kepala.hehehe..

    ReplyDelete

 
Bondaku Hebat Blog Design by Ipietoon